Frågor och Svar

Välkommen till vår Frågor och Svar sida! Här nedan hoppas vi kunna besvara några av de vanligaste frågeställningarna som vi har fått hittills.

 

VAD ÄR CONCEPT ENTERTAINMENT?

Vi är ett aktiebolag baserat i Göteborg, Sverige. Vi arbetar med e-handel och säljer konsoler, tillbehör och spel till de flesta äldre TV-spelsformaten. Vi arbetar med TV-spel generellt men har lagt tyngdpunkten på de äldre så kallade retro konsolerna.

 

FINNS DET EN FYSISK BUTIK ATT BESÖKA?

Nej, vi säljer enbart via vår webbutik och levererar med post. Vi packar dock väl, levererar snabbt och fraktavgiften är endast 49kr (inom Sverige).

 

TILL VILKA LÄNDER LEVERERAR NI?

Vi skickar till nästan hela EU plus Norge och Schweiz. Vi sänder även till Australien, Nya Zeeland, Japan, Sydkorea, USA och Kanada.

 

VAD KOSTAR FRAKTEN?

Om du bor i Sverige så är frakten 49kr. För övriga länder så räknas frakten ut efter paketets vikt. Om du är bosatt utanför Sverige vill veta vad frakten är uppe i så klicka bara på kundvagnen uppe i högra hörnet, välj ditt land i scroll-listan, din aktuella frakt visas då för din order.

 

HUR KAN JAG BETALA?

För kunder bosatta i Sverige har vi tre betalningsalternativ:

VISA / MASTERCARD: Betala i samband med att du checkar ut i kassan med ditt Visa eller Mastercard. Ingen extra kostnad.

FAKTURA 14 DAGAR: När du väljer Faktura så får du hem ditt paket först och kan gå igenom dina produkter. En faktura medföljer i paketet som ska betalas inom 14 dagar. Vi tar ut en extra avgift om 29kr för detta betalningsalternativ.

BANKGIRO: Du kan även välja att betala till vårt bankgiro. Du betalar då din order i din internetbank eller liknande till vårt bankgiro. (Du betalar orderns totalsumma till vårt bankgiro 349-2964 och märker betalningen med ditt ordernummer som meddelande.) Notera att vi inte kommer att skicka beställningen förrän betalningen har gått igenom, vilket normalt tar upp till 24 timmar från att en bankgirobetalning har skickats. Ingen extra kostnad.

För kunder bosatta utanför Sverige har vi endast kortbetalning med Visa eller Mastercard.

 

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Vi kan hålla nere leveranstiden eftersom vi arbetar nästan uteslutande med lagervaror och har väldigt lite beställningsvaror. Detta gör att du inte behöver vänta på svar om vi eventuellt kan leverera det du har beställt. Allt som är ”i lager” i butiken är klart för leverans. Inom Sverige så ska du normalt sett ha ditt paket inom 2-6 arbetsdagar från att du genomför din order. Om du bor utanför Sverige så tar det normalt 4-10 arbetsdagar för paketet att komma fram.

 

KAN DET TILLKOMMA TULL OM JAG BOR UTANFÖR SVERIGE?

Om du bor inom Europeiska Unionen (EU) så tillkommer ingen tull. Om du bor utanför EU så kan ditt paket eventuellt komma att förtullas när det är på väg in i ditt land. Kostnaden för detta får du som kund stå för.

 

DET ÄR JU OFTA GANSKA GAMLA PRODUKTER NI SÄLJER SÅ HUR KAN JAG VETA ATT DE FORTFARANDE FUNGERAR?

Vi testar alla begagnade produkter, ny som gammal, för att säkerställa att du som kund ska ha en nästintill lika smidig och stressfri upplevelse som om du hade köpt en helt ny produkt.

 

HAR JAG NÅGON GARANTI HOS ER?

Du har ett års garanti på nya produkter och tre månaders garanti på begagnat.

 

HAR JAG RETURRÄTT OM JAG ÅNGRAR MIG?

Ja, du har 14 dagars öppet köp. Om du ångrar dig och vill skicka tillbaka en vara så måste du meddela detta via e-post. Varan måste vara oanvänd och i obruten förpackning.

 

KAN JAG SÄLJA MINA TV SPEL TILL ER?

Ja, vi köper även in konsoler, tillbehör och spel till alla format som du hittar i vår webbutik. En förutsättning är att de är 100% fungerande och i bra skick även utseendemässigt. Om du har något du vill bli av med så maila en lista på detta till oss. Om det är ett speciellt pris du vill ha för det så skriv med det också. Vi betalar för produkterna först när de har ankommit till oss och de har genomgått test, vilket brukar ske inom ett par dagar.

 

VILKA KONSOLER SÄLJER NI IDAG?

Vi arbetar med de flesta av de större konsolformaten sedan 1977 fram till idag, med fokus på retro, alltså de klassiska formaten. Här är en lista på de konsoltillverkare och dess konsoler som vi har i lager idag. Inom parentes ser du vår förkortning av formatet som du även hittar i alla våra produkters rubriker.

NINTENDO: Nintendo Entertainment System (NES) 8-Bit, Game Boy (GB), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64 (N64), GameBoy Color (GBC), GameBoy Advance (GBA), Gamecube (GC), Nintendo DS (DS), Wii (WII) och Wii U (WIIU).

SEGA: Master System (MS), Game Gear (GG), Mega Drive (MD), Mega CD (MCD), 32X (32X), Sega Saturn (SS) och Dreamcast (DC).

SONY: Playstation 1 (PS1), Playstation 2 (PS2) och Playstation 3 (PS3).

MICROSOFT: Xbox (XBOX) och Xbox 360 (X360).

ATARI: 2600 Video Computer System VCS (2600), 7800 Pro System (7800) och Atari Jaguar (JAG).

3DO: 3DO Interactive Multiplayer (3DO).

NEC: Produkter på ingång.

SNK: Produkter på ingång.

PHILIPS: CDi (CDI).

BANDAI: Playdia (PLAYDIA).

PC: PC datorstandard (PC).

 

HUR VET JAG ATT JAG KÖPER RÄTT VERSION AV EN PRODUKT, ALLTSÅ ATT DEN FUNGERAR PÅ MIN KONSOL NÄR JAG FÅR HEM DEN?

Vi har märkt ut alla våra produkter med följande information:

Kategori: Här står vilken konsol produkten är till.

Version: Här står vilken regionskodning produkten har. Om vår produkt inte är av svensk standard så är detta noga utmärkt även under ”Beskrivning”.

Språk i spel: Här står vilket språk som spelet är på inne i spelet. Ofta kan det finns fler än det angivna språket att välja på, men det finns i alla fall minst det språk som anges.